دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 328097
تعداد نوشته ها : 22
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
بهنام حاتمي

`💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼

🍃🌺🍂

🌿🍂          

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

🍀 با عرض سلام و تبریک میلاد با سعادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر (ع)

صبح بسیار زیبای روز پنج شنبه دهم فروردین ماه 1396 شما به خیر و خوشی و سعادت و سلامت 

تعطیلات نوروزی و دعاهای قرآنی: 

🌷 سوره ابراهیم، آیه 38

رَبَّنَا إِنَّکَ تَعْلَمُ مَا نُخْفِی وَ مَا نُعْلِنُ وَ مَا یَخْفَىٰ عَلَى اللَّهِ مِن شَیْءٍ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاءِ ﴿٣٨﴾ 

🌸 خداوندا! ای آن که از پنهان و آشکار ما باخبری! و چیزی در آسمان و زمین وجود ندارد که بر علم تو پوشیده باشد، ای رازدار آشکار و پنهان ما! ”پندارمان“ را که پنهان است به گونه ای اصلاح فرما که وقتی به صورت ”گفتار“ و ”کردار“، از ما سر میزند و آشکار میشود طوری باشد که همواره در پیشگاهت، رنگ و بوی نیکی داشته باشد و با چهره پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک، جلوه گر شود. 

🌷 سوره ابراهیم، آیه 40

رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَ مِن ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَ تَقَبَّلْ دُعَاءِ ﴿٤٠﴾

🌸 ای پروردگار قادر متعال؛ از آنجا که نماز، یکی از وسایل ارتباطی ما بندگان با خدای قادر متعال و به منزله پیوستن قطره ای ناچیز به اقیانوس بی انتهای الهی است و به گفته خودت در دیگر آیات قرآن، وسیله و ابزار بازداری از گرایش بسیاری از پلیدیها است، ما را و نسل های بعد از ما را با درک نماز و برپاداری آن به نیکیهای خودت بپیوند و دعاهایمان را اجابت فرما.

🌺 فرازهایی از رهنمودهای انسان ساز امام  محمد باقر (ع):

* حلالخواری و پاکدامنی، برترین عبادت است (بحارالانوار، دار احیاء الترا العربی، ج 75، ص 176).

*  مؤمن، برادر مؤمن است، او را دشنام نمی دهد، از او دریغ نمی کند و به او گمان بد نمی برد (بحارالانوار، دار احیاء الترا العربی، ج 75، ص 176).

* بهترین چیزی را که دوست دارید در باره شما بگویند، در باره مردم بگویید(بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 65، ص 152).

* سخن نیک را از هر کسی، هر چند به آن عمل نکند، فرا گیرید (بحارالانوار، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص 170).

* آن امام هُمام، در فرازهای دیگری از رهنمودهای خود: بر ستم نکردن، خیانت نکردن، کنترل خشم، شاد نشدن از مدیحه گویی، صبور بودن، سود رساندن از دانش خود و نیز عابد بودن، پرهیزگاری، کوشش، راستگویی... و امانت داری تاکید فرموده اند. که امید است این پندارها و کردارهای نیک انسانی در ما پیروان نیز ارتقاء یابد.

❤️🌹❤️🌹

💐🌾🍀🌼🌷🍃 🍂🌹


دسته ها :
X